RSS

O analiza subiectiva a blogurilor de filme – partea a doua

02 May

Dupa succesul neasteptat al primului meu articol-analiza, cel despre blogurile de filme, unde am primit multe comentarii, sugestii si vizitatori (nu stiu cati, voi mai invata in timp cum se contabilizeaza acestia), am decis sa continui cu partea a doua, pentru ca au existat cateva bloguri pe care le-am trecut cu vederea sau despre care am scris prea putin. Poate in viitor voi scrie si despre blogurile de carti, blogurile culinare, cele culturale sau cele personale. Vedem.

Stiu ca pe unii i-am deranjat, s-a vazut din comentarii, altii probabil sunt prea importanti pentru a raspunde, iar ultimii pur si simplu nu stiu de articolul meu (nici nu ma pricep la indexarea pe Google, de SEO etc.), poate in timp vor afla. Multumesc celor care au dorit sa dialogam sau vor dori in viitor, sper ca unii dintre cei care au trecut pe aici sa ma urmareasca in continuare, poate vor veni lucruri interesante pentru toata lumea. Deci sa continuam, cu precizarea ca nici primul articol, nici acesta nu sunt niste clasamente, ci numai pareri personale si o analiza pur subiectiva:

-despre Iulian Fira, am recunoscut inca de la primul comentariu ca am gresit ca nu l-am mentionat de la inceput. Este castigatorul ultimului Roblogfest la categoria “cel mai bun blog de filme” si, dupa parerea mea, merituos. Blogul sau nu este propriu-zis de filme, ci atinge mai multe teme culturale, face recenzii reusite de carti, analize cu privire la pictura, impresii personale. De altfel, chiar blogul sau se intituleaza – Caiet de insemnari – ceea ce ne conduce la ideea ca este un blog personal, cu articole bune, interesante, inteligente. Imi plac recenziile sale de filme, are un limbaj elevat, vede filme bune, ceea ce e mare lucru. De urmarit, sper ca in curand sa isi ia propriul domeniu (de parca eu mi-as fi luat!) sau sa intre intr-un colectiv al unui site mai “insemnat”…Eu cred ca poate reusi si de unul singur!

-Bianca de la Bialog.ro ne prezinta aproape saptamanal filmele pe care le-a vazut in articole simple, care probabil vin la sufletul cititorilor ei, se pare deloc putin. Bialog este un blog personal, in orice caz, unde nu filmele sunt principalul subiect, dar ar fi putut deveni. Si, daca ar fi devenit, ar fi trebuit sa paraseasca un pic latura filmelor romantice si comerciale si ar fi trebuit sa vada filme cu adevarat bune (care sunt rare, din pacate, in cazul ei). Dar are timp, prezentarea filmelor si interactiunea cu cititorii dovedesc ca este pe drumul cel bun. Idem pentru Rontziki.

MyMagicStar nu este propriu-zis un blog de recenzii, ci un fel de culegator al celor mai bune recenzii despre un film (sau un album muzical) nou aparut. Un lucru benefic, este de urmarit pentru parerile tuturor bloggerilor de filme, sper ca ii urmareste cel putin pe cei pe care i-am mentionat in aceste doua articolase. Cu toate acestea, lipsesc parerile proprii care totusi ar fi atat de necesare. Sa il consideram blog de filme, sa nu? Merita mentionate articolele originale, cum ar fi unele topuri sau interviurile luate oamenilor de cinema din Romania.

-din comentariile de la articolul precendent, am aflat ca Film Sinopsis s-a mutat in casa noua, prilej pentru a-i oferi un nou link si succes pe mai departe. (Nu stiu de ce imi placea mai mult tema de pe blogspot, dar nu ma pricep prea mult la estetica:D). El ne-a spus intr-un comentariu: “Chiar daca a trecut pe domeniu propriu Film sinopsis nu va scrie articole publicitare si nici nu-si va bombarda cititorii cu stiri accesibile extrem de usor pe toate canalele.” Sper sa se tina de cuvant, va fi extrem de greu daca isi doreste si un castig, cat de mic.

Klausen, despre care am scris si data trecuta, este in mod sigur un cinefil convins, numai ca blogul sau este personal. Are articole despre bere, fotbal englezesc, imagini gasite aiurea pe Internet sau fructele lui preferate. Are comentatori fideli, dar pentru a ajunge un blogger autentic de filme trebuie sa faca doua lucruri: sa faca un blog exclusiv de filme (dar poate nu doreste!) si sa renunte la citirea site-urilor celebre de filme: impresiile personale sunt cele autentice (daca insa citeste IMDb-ul dupa ce recenzeaza, imi fac mea culpa). Aceeasi recomandare ca si la Iulian Fira.

Ce mai gasesc sau am mai gasit, printre picaturi:

-un blog care s-a oprit din ascensiune: CineTipar. Mi se parea autentic prin ceea ce facea, respectiv analiza celor mai importante carti aparute la noi despre fenomenul cinematografic. Oare or fi terminat toate cartile?

-in engleza este Claude’s Corner: multe imagini, seamana cu Cinesseur, interesant, atractiv, pacat ca nu este pentru toti internautii romani. Tot aici ii putem pune pe Thursday’s child si pe Tlon Society: aplecarea spre imagistica, continut in romana, lucruri inedite si filme de colectie.

Piratul cinefil, abia descoperit, face inca recenzii la nivel amatoricesc (in sensul ca astept o dezvoltare a cuvintelor spuse, in acelasi trend).

-blogul lui Movie Addicted il cunosc de ceva vreme, dar mi se pare din ce in ce mai monden in ultima perioada. Sunt curios daca (mai) face si recenzii sau e doar o adunatura de stiri…

Danezia scrie din ce in ce mai putin. Era un reper in anii trecuti, dar acum se pare ca nu mai are timp. Imi placea modalitatea lui de notare a filmelor, dar a ramas doar pasiunea lui pentru cutremure 😀 (Aceleasi pareri si despre Zeemovies).

Si cam atata. Va astept sa imi comunicati parerile voastre, sa criticati sau sa fiti de acord si sa imi semnalati si alte bloguri de filme demne de urmarit, macar pentru a face o editie a treia :)) .

 
12 Comments

Posted by on 2 May 2011 in Idei

 

Tags: , ,

12 responses to “O analiza subiectiva a blogurilor de filme – partea a doua

  1. Movie Zone

    2 May 2011 at 12:38

    ca sa iti faci o idee ar trebui sa citesti cel putin vreo 10 posturi mai vechi,mai noi(sper ca ai facut-o inainte sa te pronunti).pot zice ca sunt amator deoarece sunt la inceput de drum,cu timpul o sa mai castig in experienta si poate o sa ajung la nivelul asteptarilor(sau alti sunt destul de multumiti de ceea ce fac).

     
    • simplusigenial

      7 May 2011 at 16:51

      Stai linistit, am citit cateva dintre articolele tale, chiar in jur de 10. De altfel, chiar am recunoscut ca abia te-am descoperit, de aceea am si scris destul de putin despre tine si blogul tau.
      Esti pe drumul cel bun :D.

       
  2. Iulian Fira

    2 May 2011 at 12:50

    Multumesc pentru aprecieri; de ce e asa important sa trec pe domeniu propriu? Am auzit parerea asta la mai multi, dar nimeni nu mi-a dat vreun argument hotarator :).

     
    • simplusigenial

      7 May 2011 at 16:49

      Uite, m-ai pus pe ganduri, mai ales ca nici eu nu am un domeniu propriu.
      O sa ma gandesc si o sa scriu un articol despre importanta domeniului propriu intr-un site sau blog de nisa. O sa iti semnalez articolul cu un link spre tine ;), daca mai e cazul mai comentam atunci.

       
  3. klausen1976

    2 May 2011 at 19:11

    inca o data, multumesc pentru mentionare. Nu intentionez sa incep un blog cinefil. nu cred ca am expertiza pentru a face asta … ce scriu sunt opinii absolut personale, mentionarea IMDB sau Rotten nu face altceva decat a oferi o alternativa opiniei mele, avand in vedere ca nu ma erijez in critic, deci opinia-mi poate fi eronata.

     
    • simplusigenial

      7 May 2011 at 16:54

      Blogul tau e oricum complex si este personal, sunt articole despre ceea ce tie iti place cel mai mult.
      Eu ti-as recomanda, daca imi permiti, sa te alaturi pe partea de filme unui site colectiv, o sa ii imbogatesti si pe ei, si pe tine, macar din punct de vedere al vizibilitatii articolelor tale in blogosfera.

       
  4. saramon

    2 May 2011 at 21:32

    Într-adevăr, suntem cu ochii pe majoritatea celor menţionaţi în articolul precedent: filmetari, raluk, filme-carti, cinesseur, blogul cu filme, marele ecran. Din articolul ăsta, însă nu ştiam decât de Movieaddicted şi Zeemovies. Îi verificăm si pe ceilalţi şi poate le luăm si recenziile lor în considerare la stabilirea magicMeter-ului.
    Spui tu că ar fi o idee bună să adăugăm şi recenzii proprii. Consider că sunt suficiente astfel de bloguri – mai mult sau mai puţin inspirate. Oricum, când am ceva de spus şi, mai ales, când am timp să scriu review-uri, o fac pe FilmeTari.
    Ca recomandare, aş adăuga blog-ul cinefan.ro, al lui Emanuel Lăzărescu.

     
    • simplusigenial

      7 May 2011 at 16:58

      Ma bucur ca ai cunoscut prin articolul asta si alte bloguri interesante de cinema de la noi, probabil sunt si altele pe care nu le cunoastem amandoi.
      Am retinut si eu cinefan.ro (merci!), o sa il adaug in lista mea sa vedem ce scriu ei si poate comentez vreodata si despre acesta.
      Succes, poate e o idee buna sa ramaneti pe piata aceasta, fara recenzii proprii, dar cu articole originale.

       
  5. m@ri@n

    2 May 2011 at 23:22

    Multumesc de noua mentionare 🙂
    Tema se va schimba daca mai multi cititori o sa ceara acest lucru (momentan nu am nicio sugestie pentru alta ).

     
    • simplusigenial

      7 May 2011 at 16:55

      Va veni cu timpul, orice blog serios isi schimba tema periodic…

       
  6. movieaddicted

    5 May 2011 at 17:52

    nuuu, e o adunatura de stiri obiective despre filme 😀
    sa stii ca ma gandesc zilnic la ce recenzii de filme pot sa scriu, dar nu stiu de ce mi-e asa frica sa incep…
    trebuie neaparat sa il fac mai subiectiv, stiu si iti multumesc pentru sfat [si ca urmaresti blogul!!!]

     
    • simplusigenial

      7 May 2011 at 16:47

      Mi-ar placea sa faci totusi recenzii, nu cred ca este atat de greu, mai ales ca urmaresti atatea stiri, site-uri, bloguri de cinema.
      Blogul tau e frumos construit, ar trebuie imbogatit cu pareri personale (sau subiective, cum spui tu).

       

Leave a Reply

 
