RSS

O analiza subiectiva a blogurilor de filme

26 Apr

Sunt pasionat de filme de cand ma stiu si urmaresc filme deseori, aproape zilnic, fiind metoda mea preferata de relaxare, alaturi de Internet si citit. De aceea, de vreo cinci ani, citesc bloguri de si despre filme, pentru a-mi face o parere despre filmele noi aparute, despre filmele-cult, despre curentul cinematografic modern. Pe de alta parte, imi place ca, dupa ce vad un film, sa aflu daca parerile altor oameni (de obicei, romani) coincid cu ale mele.

Asa ca, dupa ce am dat drumul acestui blog, pot efectua o “analiza” subiectiva, pur personala, asupra blogurilor de filme de la noi si ce ar trebui imbunatatit (de altfel, nu trebuie sa tina seama nimeni de aceasta analiza, cu exceptia celor care o considera pertinenta :D):

1. Filmetari.com este considerat blogul cel mai de succes in materie de cinema, fapt sustinut (fara nicio modestie) de cei care il manageriaza, dar si de numarul de vizitatori zilnici (cand aveau trafic.ro instalat, numarau la peste 4000 de unici zilnic). Il urmaresc de prin 2007, cred ca la putin timp de la lansare si este evident ca succesul sau este adus de SEO, de vizitatorii adolescenti si de concursurile organizate aproape zilnic.

Din pacate, cu exceptia a doi editori de mare calitate (Cinefilul si Saramon), care si ei scriu din ce in ce mai putin, recenziile despre filme sunt slabe spre mediocre (ca sa nu spun cuvinte mai mari). Fetitele de pe acolo scriu special pentru adolescenti (si aceia cu o inteligenta medie), la fel cum face si Floryan. Prea multe concursuri, prea multe stiri (in care abunda femeile goale), prea putine filme cu adevarat valoroase.

2. Raluk.ro este una dintre exceptiile blogosferei de cinema din Romania. O frumoasa organizare, o intindere mare a filmelor urmarite si a editorilor, un format unic al recenziilor si ingeniozitate. Totul este nou, topuri interesante (sper ca nu plagiate, dar anyway…), plimbari prin magazine. Din pacate, asa cum se observa si la alte site-uri nisate, odata cu dezvoltarea vine si multa publicitate. Printre postari despre filme si restaurante, descoperim reclame la cadouri de Paste, produse cosmetice sau piscine acoperite.

Mi-ar fi placut, de exemplu, ca filmele sa aiba si o minima prezentare: anul de aparitie, actori, regizori, scenaristi, lucruri pe care trebuie sa le cautam in text. De asemenea, desi se observa un reviriment, mi-as dori mai multe filme mai vechi, nu doar productiile comerciale prezente.

3. Filme-carti.ro s-a dorit si el o exceptie si reuseste sa fie un blog de calitate, dar, din pacate, numai in unele privinte. Astfel, exact ca si la Raluk.ro, recenziile sunt mai rare si apar articole zilnice din categoria “Stiri”, care nu sunt originale si reflecta mai putin viziunea editorilor. Nici recenziile despre filme nu mai sunt ce au fost sau ce s-a dorit: Dan ramane cel mai bun, Mihaela este interesanta si subiectiva, Delia reia in unele recenzii ce s-a scris in mapele de presa, Jovi este prea simplist.

Cu toate acestea, au initiative interesante (1001 filme, saptamani dedicate), recenzeaza filme-cult si filme clasice laolalta cu cele noi. Merita urmarit, este posibil sa fie un site de perspectiva, oricum recenziile lor exhaustive (cateodata prea lungi, totusi) merita citite de catre intelectuali.

4. Citesc rareori Cineblog.info (subintitulat Blog de cultura cinematografica) si Filmblog.ro, pentru a oferi despre ele o opinie pertinenta. Desi primesc zilnic pe mail articolele lor, ma atrag prea putin, fiind uneori prea seriose, alteori prea putin interactive. Ma abtin, pentru moment.

5. Blogul de filme al lui Bogdan si blogul Cinesseur sunt doua dintre cele mai bune bloguri de film din Romania, fiind destinate insa doar persoanelor care au o buna cultura cinematografica, o memorie vizuala deosebita. Sunt, de altfel, blogurile la care revin mereu cu placere si unde pot gasi intotdeauna nestemate. Tot aici il pot include pe Pantacruel.

6. La buticul cu filme si carti este un blog interesant. Si Adina, cea care scrie aici, face parte din aceeasi categorie cu Bogdan si Cinesseur, dar eu am inclus-o intr-o alta categorie. Am urmarit-o pe Adina de pe la inceput si mi se pare ca recenziile ei sunt din ce in ce mai complexe si mai complicate: atunci cand doresc sa vad un film si ii caut o recenzie, nu doresc in acelasi timp sa elucidez parerile celui care recenzeaza. Avem astfel un limbaj greoi, dificil de inteles, alambicat. Asa ca, de cele mai multe ori, trec peste recenzie, ma uit la imagini si merg mai departe.

7. Nu am pretentia ca am scris despre toate blogurile de filme. Sunt alte cateva care trebuie, normal, mentionate: Marele Ecran de la Timisoara (recenzii frumoase, de calitate, filme bune), Film-Sinopsis (unde se remarca, in primul rand, progresul facut de autor in ultima perioada si faptul ca scrie zilnic despre un film sau un eveniment. Sper ca progresul de mai sus sa nu se reflecte in articole de publicitate, stiri etc. in viitorul apropiat), Klausen (unde nu gasim doar recenzii la film, scrise simplu, subiectiv si pertinent, ci si alte lucruri extrem de interesante toate).

Mai sunt altele pe care le urmaresc de putin timp si nu pot spune mare lucru. Mai sunt si altele pe care nu le stiu si mi-ar placea sa le aflu de la cititori (inexistenti acum, dar cine stie!). Mai este si un blog pe care mi-ar placea sa il realizez eu despre filme, dar mai e mult pana atunci…

 
21 Comments

Posted by on 26 April 2011 in Idei

 

Tags: , ,

21 responses to “O analiza subiectiva a blogurilor de filme

  1. Iulian

    26 April 2011 at 19:48

    Daca tot te-ai apucat, zi-mi parerea si despre blogul meu. Ai link-ul in nume sau aici: http://iulianfira.wordpress.com/
    Multam si spor in toate cele.

     
    • simplusigenial

      26 April 2011 at 20:02

      Uite ca imi dau seama ca am facut o prima omisiune grava… cea cu privire la blogul tau.
      Zilele astea voi face un “later edit” sau poate chiar un articol special.
      Stiu ca ai castigat Roblogfest (era si cazul sa castige un blog inteligent si sa nu mai castige Filmetari.com) si ai niste articole superbe. Continuarea zilele urmatoare 😉

       
      • Iulian

        26 April 2011 at 20:07

        Multumesc pentru aprecieri si astept cu interes parerile tale, oricum ar fi ele. Cat despre blogul tau de filme, nu mai sta pe ganduri si fa-l, pentru ca pofta va veni scriind (iti spun din experienta).

         
  2. Raluca

    26 April 2011 at 19:50

    Multumim foarte mult pentru aprecieri! Vom tine cont de sugestii, iar in ceea ce priveste abundenta de advertoriale iti dam foarte mare dreptate si chiar urmeaza sa ne oprim din ele. Iar in privinta adaugarii detaliilor, chiar ne gandeam la asta, iar feedback-ul tau ne-a confirmat ca este o buna decizie. Multumim si speram sa ramai in continuare de Raluk.ro si sa facem treaba si mai buna pe viitor.

     
    • simplusigenial

      26 April 2011 at 20:00

      Multumesc si eu pentru comentariu si pentru faptul ca mi-ati confirmat ca macar o parte din articolul meu este de bun augur.
      O sa va citesc in continuare si, cand e cazul, o sa mai comentez.
      Succes!

       
  3. Jovi

    26 April 2011 at 21:09

    Multumim si noi pentru mentionare, speram ca precizarile critice pe care le-ai facut sa ne intre la cap si ne invatam minte :D.
    Chiar o sa discut cu editorii nostri cele mentionate si este posibil sa ne indreptam, mai ales in privinta stirilor.
    In rest, ce inseamna “simplist”?

     
    • simplusigenial

      26 April 2011 at 21:32

      Cu placere, dar atentie! e doar o parere subiectiva.
      La fel si despre categorisirea drept “simplist”: scrii subiectiv, fara implicare in observatii de cultura cinefila, fara comparatii cu alte filme sau alti regizori. Uneori superficial, dar, in acelasi timp, nu simplu. Mie imi plac recenziile tale, dar poate altora nu. E doar, cum spuneam, parerea mea.

       
  4. richie

    26 April 2011 at 22:03

    :)) Adina e intr-adevar alambicata. Eu i-am tot spus ca “inventeaza” cuvinte! Ii citesc recenziile pentru ca uneori scoate niste constructii savuroase din ea. Si, bineinteles, are aceeasi aplecare pentru asiatci si perversitati cinematice ca subsemnatul..

    Dl cinesseur e deseori criptic si un pic elitist (intr-un sens bun) dar ofera informatii foarte neasteptate. Pacat ca e prea putin interactiv. Nu se comenteaza la dansul..

    Bogdan e pentru mine autoritatea in domeniul filmelor franzuzesti 🙂 Cred ca are un fetish. Pacat ca a renuntat la articolele cu scene de dans in filme.. aveam cateva sugestii.

    Cat priveste amendamentul tau legat de “minima prezentare” – cartea de vizita a filmului – eu nu-i vad rostul.. Fiind blog de film continutul e cel din cronica, recenzia, comentariile privind filmul.. “Detaliile de fabricatie” ce merita mentionate se regasesc in text.. iar cine cauta doar informatiile respective le gaseste la un click distanta pe pagina imdb, cinemagia, wikipedia sau alt portal. E doar o opinie… poate ma insel.

    In rest numai de bine… Multam de atentie si apreciem lipsa criticii :p

     
    • simplusigenial

      27 April 2011 at 10:43

      Poate ai dreptate cu minima prezentare, insa eu tin la ea :D. Macar “minima”, cum am spus…

       
  5. richie

    26 April 2011 at 22:04

    Cred ca am uitat sa ma prezint: Richie, co-autor Marele Ecran

     
  6. klausen1976

    26 April 2011 at 22:37

    multumesc mult pentru apreciere. inseamna mult pentru mine. 🙂

     
  7. m@ri@n

    29 April 2011 at 23:58

    Multumiri pentru laude! Chiar daca a trecut pe domeniu propriu Film sinopsis nu va scrie articole publicitare si nici nu-si va bombarda cititorii cu stiri accesibile extrem de usor pe toate canalele.
    Adina e ca un film rar da bun! 🙂

     
    • simplusigenial

      30 April 2011 at 17:24

      Cu placere.
      O sa ma mut la noul tau domeniu si o sa te urmaresc si acolo. Succes cu articolele publicitare, va fi greu 😉

       
  8. adina

    30 April 2011 at 0:21

    marian aka film-sinopsis imi zice : “te-a caracterizat foarte bine” :)) asa ca multumesc de mentionare, de sudalma oarecum legitima adusa alambicarii, alambicare de care nu ma dez-ombilica, n-am cum, mi-e simbiotica, nu cred ca sunt in stare sa scriu altfel despre cinemau 😀 imi spunea cineva azi ca mi-a citit noaptea trecuta blogul cap coada, i-a luat vreo 2-3 ore , c oameni stoici domne :)) richie mama multam si tie, cat despre lex, cuvintele sunt din aceeasi coca cu dexu numa ca eu trag de ele, le labartez, le biluțizez :))) ca sa iasa un ritm acolo, merci once more 😀

     
    • simplusigenial

      30 April 2011 at 17:28

      Iti dai seama ca a trebuit sa recitesc definitia “simbiozei” 😀
      Cu placere, Adina 🙂

       
  9. adina

    30 April 2011 at 0:29

    ah da si legat de poze, actionez si io ca omu d advertising, daca mesaju nu prinde macar imaginea sa ia ochii :))

     
    • simplusigenial

      30 April 2011 at 17:29

      Pozele sunt mai mereu super, ai o rabdare de fier!

       
  10. adina

    30 April 2011 at 18:35

    🙂 multumesc, o memorie externa “vizualizabila” nu strica niciodata, merita efortu 😉

     

Leave a Reply

 
